Wednesday 28 December 2011

Ampunilah daku wahai Tuhan


Ampunilah daku wahai Tuhan yang menjadikan aku dari setitis air mani yang disia-siakan. Ampunilah daku wahai Tuhan yang memberikan aku nafas buat pertama kali di dunia dan membelah mataku setelah kelahiranku. Ampunilah daku wahai Tuhan yang menumbuhkan tulang-belulang dan membesarkan daging serta memanjangkan urat saraf. Ampunilah daku wahai Tuhan yang memberi nikmat sihat dan kuat. Ampunilah daku wahai Tuhan yang sentiasa ada disisiku sewaktu aku senang dan susah. Ampunilah daku wahai Tuhan yang memberikan aku taufiq dan hidayah setelah aku teruk berada di dalam dosa besar. Ampunilah daku wahai Tuhan yang akan mematikan aku dan menempatkan aku di taman syurga atau lubang neraka. Ampunilah daku wahai Tuhan yang memiliki dunia dan hari akhirat. Ampunilah daku wahai Tuhan yang memiliki Arasy dan kerajaan yang besar. Ampunilah daku wahai Tuhan yang memiliki para malaikat yang sentiasa bertasbih memujiNya. Ampunilah daku wahai Tuhan yang Maha Besar, Maha Esa, Maha Penerima Taubat, Maha Penyayang, Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani.

Ampunilah kami ya Tuhan kami, Allah Subhanahu wa Ta'ala. Sesungguhnya kami berdosa kepadaMu dan kepadaMu kami dikembalikan..

No comments:

Post a Comment