Friday 16 December 2011

wahai kaum hawa

Wahai hawa, jikalau dalam sesuatu perhubungan kesenangn dan kemewaha yang kau pinta, maka fikirkan kembali...
Rasulullah sebagai ketua keluarga kekadang tidak mempunyai apa apa yang hendak dimakan.namun begitu, mengapa Rasulullah S.A.W diangkat sebagai kekasih Allah??
Kerana, di situ Nabi menunjukkan kepada umatnya kebahagiaan sesuatu hubungan bukanlah dinilai pada berapa banyak hadiah yang diberi..., atau beapa kilo emas yang dimiliki.
Kebahagiaan hakiki adalah pabila semuanya bertunjangkan iman dan bukan nafsu yang jadi turutan...=)
Suami : Wahai isteriku, aku tidaklah berjanji aku mampu menyenangkan dikau, tapi aku berjanji akan berusaha sebaik mungkin untuk menyenangkan dikau..=)
Isteri : Wahai suamiku, aku jua bukan berjanji boleh menyelesaikan semua masalah engkau, tapi aku janji, aku akan setia di sisi engkau waktu senang atau susah...=)

No comments:

Post a Comment